Pa plats i Kundapura

2011-10-04 @ 15:27:36

Pa lordagmorgon vid halv atta lamnade vi Norberg, jag, mamma och pappa. Vid halv tolv gick flyget fran Arlanda till Doha i Quatar (gransar till Saudi Arabien). Pa flygplatsen i Quatar fick jag vanta i ungefar fem timmar och roade mig med att lasa de tva barnbocker som jag kopt till barnen pa barnhemmet. Vid elva pa kvallen (Quatar-tid) flog jag vidare till Bombay, dar jag sedan ocksa fick vanta i ca fem timmar pa nasta flyg till Mangalore. Val framme i Mangalore gick allt snabbt och smidigt. En man som arbetede pa flygplatsen valde ut mig till sitt nasta offer, han kom med en vagn for vaskorna, tog min vaska fran bandet och ordnade med en taxi till Kundapura. For det dricksade jag honom 100 rupee (15 skr). Jag tog en non-AC taxi eftersom jag anda ville vara lite hardcore och aldre bil har jag nog adrig suttit i tror jag. I tva timmar skumpade jag omkring i varmen pa en liten smal vag med sjukt mycket traffik. Folk kor som galningar och tutar hej vilt at allt och alla! Jag vill inte ens veta hur manga manniskor som dor i traffiken har varje ar, bara att korsa gatan ar ett aventyr.

Jag kom i alla fall fram till hotellet som jag bokat. Dar traffade jag en annan svensk tjej som jag visste skulle vara dar. Vi tog en promenad i den lilla staden och at en middag pa hotellet. Da jag varit vaken i stortsett i tva dygn blev det en tidig kvall och jag sov forvanansvart gott.

Igar borjade introduktionsveckan. Vi ar omkring 25 nya volontarer, fran Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Osterrike, Frankrike, Italien och Korea. Vi far lara oss lite om den Indiska kulturen, seder och traditioner, sociala interaktioner osv. Vi haller pa anpassar oss till den indiska maten, den indiska varmen, indiska toaletten och en massa annat. Trots att vi alla ar ivriga att fa komma ivag pa vara projekt tror jag det ar bra med den har forsta veckan for att landa lite.

Pa sondag aker jag tillbaka till Mangalore igen dar jag ska arbeta pa barnhemmet och vad jag har hort sa ar det redan en tysk tjej dar som borjade i september.

Pa fredag raknar jag med lite med fritid och ska forsoka lagga ut lite bilder istallet. Men jag lever, jag svettas, jag har inte blivit sjuk och jag har det bara bra!


Kommentarer

Postat av: Mamsen

Skönt för en mamma att höra! Du kommer att få en mycket bra tid i Indien! Kramar

Postat av: Minne

Härligt att höra att allt gått bra hitintills.Så fortsätter det nog, med anledning av din inställning och personlighet. KRAM!!!

Postat av: Helena

Nu kanske det är min tur att kommentera varje blogginlägg du gör :P Glad att du är framme och mår bra! Ska bli spännande att se om du tar hem ett indiskt barn eller kanske en indisk man? (tror Nero skulle bli ganska svartsjuk) ;) PUSS

Postat av: Amanda

Vad skönt att höra att du kommit fram säkert kompis. Känns så himla konstigt att du är i Indien nu! Jag pratar iofs med ett indiskt par som äger bensinmacken här bredvid oss flera gånger i veckan, så egentligen lever vi inte så olika liv du och jag?

Ta hand om dig och stay safe!

Puss!

Postat av: Emelie Andersson

Åh vad häftigt Astrid! Skönt att höra att du mår bra!

Hoppas att du får det riktigt bra! Ska bli spännande att

Få höra om dina äventyr! Ta hand om dig! Puss o kram

Postat av: olina

Du ar otrolig alltsa. Vi svettas inte lika mycket har, men nastan andå. Vackert höstvader ingen vind pa flera dagar. Hanna kom i gårkvall. Allt det basta önskas över och ut!

Postat av: Magga

Gaman að lesa fréttir frá þér og ég æfist í sænskunni.

Það er aðeins breyting á hita hjá þér og skordýrum. Þú verður að kenna börnunum útilegumannaleikinn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback