Myggbiten

2011-10-19 @ 11:53:26

Jag tror aldrig jag haft sa mycket myggbett i hela mitt liv. Eventuellt nar jag var liten och firade midsommar i Malung. Man blir nastan galen av allt kliande ibland!

I forrgar nar jag skulle stada varat rum tyckte jag att det var en orm under Leas sang!! Jag bojde mig ner for att sopa dar och inne i hornet ringlade sig en svart orm!! Jag sprang ut till Ariti (med 190 puls) och sa att det var en orm inne i vart rum. Hon foljde med mig, och vi letade och letade men hittade ingen. Jag har nu overtalat mig sjalv att jag maste sett fel och att det varit en liten odla bara for sana finns det gatt om. Men radd blev jag!


Prianka, Sarita, Raswita, Sneha, Kaveri och jag



Koket


Koket



Marknadsgata i Mangalore


Lea, Jag och alla gullungar. Finkladda infor sondagsmassan


Nagra indiska jatter som jag stotte pa pa vag till Deralakatte


Hunden som bor pa var gard



Pria (hon i aprikosfargat) inhandlar gronsaker och annat till barnen


Ariti torkar chili ute pa gardsplanen


Jag haller pa ladda upp en video pa youtube, om det lyckad kommer ni kunna klicka pa lanken nedan och se alla sota barn "live".  Pa videon hor ni att de sager "Akka" vilket betyder syster (fast inte som systrarna i konventet, for de kallas "sister") och det ar vad barnen kallar mig och Lea. Lea kallar de ofta for LeAkka, men mig bara for Akka da de har lite svarare med mitt namn.

Har kommer den! http://www.youtube.com/watch?v=tCl-5ueJn9M



Kommentarer

Postat av: Amanda

Vad kul med en liten film - vilka sötisar! Har du någon favorit (i all hemlighet)? ;)



Och den där hunden var ju typ den gulligaste jag någonsin sett!



Det verkar som om du har det bra vännen, bortsett från myggen och mässorna (surt med hela den religiösa prägeln). Dock verkar du ha blivit lite tokig, det finns då ingen kvinna i aprikosfärgat på bilden på Pria!



Puss på dig!

Postat av: paulina

Jag är så avis på dig. verkar som om du har det jätte bra.

Kul med en video, kan akka betyda titta eller liknande? alla barnen sa det hela tiden :)



Ta hand om dig. kram från uppsala


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback