Mercede Orphanage

2011-10-13 @ 07:37:46


Stranden i Malpe (dar folk bajsar)



Baten ut till St Mary's Island



Sedan en mindre bat for att komma anda in till stranden.



Var egen lilla strand som vi hittade ute pa on.



Min baddrakt.



Min sang pa barnhemmet, med mitt alskade myggnat over.



Nagra av barnen som spelr med de nya memory-korten som jag tog med.



Vi tillverkade nya sopkvastar av stjalken (eller vad det heter, det dar i mitten) pa bladen.




Barnhemmet.



Inne pa barnhemmet.


Tvattbanken, dar vi tvattar de yngsta barnens klader. De aldra tvattar sjalva.



Sovdags. Barnen sover pa golvet, vilket manga i Indien gor, inte bara fattiga barn.



Laxlasning i kvallssolen.


Allting ar bra har borta, nu ska jag ga och kopa lite frukt och sedan ga tillbaka till barnen och avlosa Lea sa att hon ocksa far ga hit till Deralakatte och anvanda internet. Berattar mer nasta gang!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Vad häftigt Astrid! Vilka jättegulliga barn som satt och spelade kort. Och vilken hemsk säng! Är det jättevarmt? Känns det jätteexotiskt? Kan du se tvillingarna från The God of Small Things framför dig när du är där? :) Är Lea snäll? (Tror jag kanske får vänta tills nästa blogguppdatering med alla svaren :)).

Puss!

Postat av: Mamsen

Ååååå! Va fint att få se bilder på barnen och hur dom har det. På mitt jobb undrar mina arbetskamrater om vi kan skicka material, fler spel eller annat som önskas? Kramar till dig och alla barn!!

Postat av: Helena

Wie kul med bilder! Haha Amandas kommentar om den hemska sängen var kul, för jag tänkte tvärtom att det såg mer modernt ut än vad jag förväntat mig, tur du slipper ligga på golvet :P gillade din baddräkt ;) visste du att det finns nåt som heter burkini hahaha... jag känner mig helt flummig idag. Puss puss!

Postat av: LivEllen

Vad kul att se alla bilder! Jag ska skriva ut dom och visa för barnen på jobbet (alltså bilderna på barnen och barnhemmet, jag gissar att du tycker att jag får det) Kan vi också skicka något material? Jag är säker på att barnen vill samla in något :)

puss och kram!

Postat av: Jenny

Vad spännande, kul och givande allt verkar! Klart Helena tycker sängen verkar okej, hon kan ju somna varsomhelst ;) Ser obekväm ut men man vänjer sig väl, som sagt var du slapp ju golvet :)



När jag såg dig i vattnet med kläderna tänkte jag på Bridget Jones när hon var hög och badade med kläderna på i Thailand :P



Saknar dig! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback