Deepavali's Day

2011-10-31 @ 07:05:23

Idag gor jag ett nytt forsok. Nu nar jag tagit mig ur min svacka :)


I torsdags firade vi Deepavalis Day. Ljusets hogtid. Barnen hade forberett dansuppvisningar och systrarna och Ariti hade forberett extra god mat. (Jag madde far daligt for att ata sa det vet jag egentligen ingenting om). De ritade upp en stor ljusstake pa golvet dar de la fullt av blomblad och runt om det hela var det en massa sma ljus, som vi sedan en och en fick tanda. Prasten kom ocksa, och jag fick se att han faktiskt var kapabel att le, trots att jag aldrig sett det i kyrkan. Kvallen avslutades med fyrverkerier till barnens stora fortjusning.



Matforberedelser


Dekorationer


Har far alla tanda varsitt ljus


Fint va?




I kampen mot lossen gar det inte sa bra. Jag skulle saga att stallingarna just nu ar 1-0 till lossen. Jag har schamponerat mig tva ganger med lusschampo och anda kliar det som tusan. Kanske beror det pa att pa forpackningen stod det att man skulle tvatta haret med schampot fyra sondagar i rad, men jag tvattade mitt har pa en tisdag och sedan igen pa fredagen...hrm..

Lea lyckades fa en bild pa en liten luring i hennes har...uuuaak.




Annars tankte jag beratta att det jag mest av allt onskar mig i julklapp detta ar ar att kunna gora en gora en liten insamling till barnen infor julen. Jag hoppas att manga av er dar hemma skulle kunna tanka er att bidra med en slant, da pengarna garanterat gar direkt till barnen. 100% av dem. Jag hoppas pa att kunna fa ihop till lite nya klader, underklader, tandborstar och sadant som de behover, och aven kunna gora julafton till en speciell dag for dem med lite godsaker och kanske en liten julklapp till var och en. Vad tror ni? Allting ar sa billigt har, sa aven en liten liten summa pengar skulle gora skillnad.

Nu ska jag ga och kopa lite bananer, de ar sa sjukt goda har!!



Kommentarer

Postat av: Helena

Vilken bra ide med insamlingen! Jag är gärna med och skänker, säg till sen när det är dags :) Vi hörs imorgon KRAAM

Postat av: Mamsen

Så fint med alla ljusen!!! Tänk vad du får vara med om:-) Hoppas att du vinner över lössen!

Kramar

Postat av: Amanda

Världens finaste Astrid! Har precis läst ifatt mig lite på bloggen (Jenny tar så mycket tid ;)). Du är så modig och cool. Jag hade dött med alla löss och gudstjänster och hårda sängar och ormar. Jag hade börjat gråta och åkt hem typ (eller dragit till Goa - hehe). Men inte du nej!



Förstår att det måste vara extremt jobbig att titta på våld mot barnen. Jag antar att man får trösta sig med tanken att de hade varit worse off utan barnhemmet, och att de är uppvuxna med det och inte vet något annat - men lite klen tröst. Tur att de har dig iaf!

Säg till hur och när med julklappspengarna,



Ta hand om dig <3

Postat av: Anna-Karin

Hej min vän! Fasiken vad jag beundrar dig, du är så jävla duktig. Själv skulle jag gå upp i atomer om jag hade löss. Men kan tro att du tycker att det är i-landsproblem efter vad du har sett. Jag ställer gärna upp på en liten insamling till barnen. Var ska vi skicka pengarna. Har planerat för en stall pub till Lucia och då skulle vi kunna ha en gemensam insamling. Tänker på dig ofta! Kram Anna-Karin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback