Som om det inte vora nog med loss....

2011-11-14 @ 08:27:16

... nu har ungjavla fatt SKABB ocksa!!!

Jag kom precis fran Deralakattes homeopatiska sjukhus, dit vi tog 15 skabbsmittade barn. Just nu ar det 17 stycker som har det, men jag tror att om vi bara tittar lite narmare kommer vi se att alla har det. Bara mera eller mindre. De som har mest far som varfyllda blasor och variga sar nar de kliat sonder huden. Mysigt varre.

Jag fragade lakaren hur vi kunde undvika det pa oss sjalva och han sa att vi kunde ju ha handskar pa oss nun ar vi ska tvatta och smorja in barnen. Men det ar ju inte sa himla latt nar man hela dagarna haller i sma smutsiga barnhander, eller far en smutsig liten sot barnpuss pa kinden. Fran vad jag googlade fram kan det tydligen ta 4-6 veckor fran att man far skabb till att man far nagra symptom, sa jag antar att jag bara far vanta och se. Jag har val inte heller sa dar jatte stor tro pa att den har homeopatiska medicinen vi fatt kommer hjalpa heller. Tva barn som hade de varsta "utslagen" var pa sjukhuset i lordags och de fick en helt annan salva, sa jag vet inte.

Nagra bra skabb-tips hemifran?


Annars ar allt bra, hela lordagen tillbringade vi pa Mansa Amusement & Water Park. Jag kan inte beskriva hur underbart det var att sola och bada. Helt plotsligt kandes den Indiska solen inte alls for varm och jobbigt utan bara helt perfekt. Men trots att vi hade t-shirts och shorts pa oss var vi de mest avkladda personerna pa hela stallet. Jag antar att fafanga inte riktigt ar pa sin plats nu, men jag onskade verkligen att jag kunde fa en fin solbranna. Solning i bikini blir det inte tal om forran vi kommer till Goa kring nyar.

Tyvarr blev min planbok stulen pa bussen pa vag till vattenparken. Jag var forst lite bitter (och ar val det lite fortfarande) over att jag hade sa "mycket" pengar i planboken. Jag hade runt 2500-3000 rupees och det kandes som jag blivit av med en formogenhet, nar det i sjalva verket inte handlar om mer an typ 400 kr. Jag tror min resebudget ska overleva det. Mitt korkort lag dar i ocksa, sa nu ska jag forsoka anmala det stulet. Men men...

Det jag mest av allt hade tankt sags till er idag ar TACK TACK TACK!! Jag har redan fatt in 2450 kr fran er dar hemma och jag ar sa himla glad over det :) Ser fram emot att fa ga ut och shoppa en massa barnklader!

Puss o kram fran Indien!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback