Hej och ha...

2011-11-03 @ 06:43:38

...vad tiden gar fort! Det ar redan torsdag och snart har annu en vecka passerat!! I helgen aker jag och Lea till en liten stad som heter Sulya och ligger ca 10 mil soder om Mangalore. Dar haller Cissi till, den andra svenska tjejen, och tva tyska tjejer som Lea larde kanna pa sin introduktions vecka. Vi tankte bara halsa pa dem, se oss omkring och hoppas pa en mjuk sang pa nagot hotell :)

Jag tankte aven unna mig annu en indisk dress. Jag har kopt tva stycken riktiga skraddarsydda. Typiskt mig kopte jag saklart en brun/svart och en i en direkret ljusgron farg. Men nu ar det dags att go wild and crazy i det indiska farghavet!! Alla har sa himla fina klader har i alla mojliga farger och monster, och jag tror knappt det finns tva likadana plagg i hela indien.

Efter helgen aterkommer jag med information om den insamling jag tankte starta. Och tusen tack igen for alla snalla kommentarer, det ar sa himla peppande!



Lite chili som vaxer i var tradgard.


Duty time. Barnen rensar ogras. Den lilla tjejen langst fram heter Deekswita och ar superlik lilla Olof (min systerson). Som en feminin indisk variant av honom :)






Igar kvall nar vi skulle ga och lagga oss var Leas sang redan upptagen. Dar satt en liten groda sa fint bredvid huvudkudden, haha! Odlor och grodor kan jag leva med, sa lange ormarna och spindlarna haller sig pa behorigt avstand.

Nu ska jag och Lea prova Deralakattes lilla servering och dricka en kaffe och en lassie, life is good :)

P.S. Lossen haller sig ihardigt kvar. Leas mamma har skickat ett paket med lusschampo och jag hoppas min mamma gor det ocksa, sa far jag hoppas pa att nagot av det fungerar!


Kommentarer

Postat av: susanna

Hej Astrid, väldigt roligt och trevligt att följa dig i Indien. Ser framemot din julinsamling. Du är så driftig och fin!! Kämpa vidare! Tänker på dig. Må så gott, kram från just nu Uppsala i tjock dimma:)

Postat av: Mamsen

Har just inhandlat två olika sorters lusmedel. Skickar dom så fort det går!

Kramar till min lilla "luspudel"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback