Gör om, gör rätt!

2011-07-12 @ 15:23:13

Idag har varit omvärderingarnas dag. "Gör om, gör rätt" -dagen.

Ofta är det inte omständigheterna som spelar störst roll, utan hur man värderar dem. Jag korrigerar vissa påståenden från gårdagens inlägg...


  • Helena har landat i Australien och kommer få en underbart halvår - härligt!! Innan jag vet ordet av kommer vi vara tillbaka här på Vildanden, sitta i soffan och käka godis en fredagskväll och klaga på hur tråkigt allt är. Nu händer det ju äntligen något :)
  • Jag har några få ynka dagar kvar innan jag också sticker iväg på äventyr!!
  • Jenny och Sara är ju också hemma, Amanada kommer hem ikväll och Johanna imorgon.
  • Mitt jobb är inte det mest underhållande, men jag har i alla fall ett jobb och tack vare det kommer jag ha råd att åka till Indien.
  • På fredag kommer syrran + familj och jag får tillbaka min bästa Nero.
  • Det är sommar och solen skiner.
  • Jag passar på att njuta av min ensamma lägenhet som jag med säkerhet kommer att sakna efter 2 månader på Island och 3 månader på Island.
  • Jag har tid att ligga ute i solen och läsa min bok hela eftermiddagen om jag känner för det.


Allt är rätt okej ändå. Och om man inte övertygas av sina omvärderingar med en gång så är det bara "fake it til you make it" som gäller. Färdig deppat för min del!

Kommentarer

Postat av: linn

That´s my girl!!!!!!!!!!!!

Postat av: [email protected]

Haha, Linn. Ibland behövs en extra dag för att få ordning på det hela. I´m back in control :)

Postat av: Helena

Åh. Har inte läst din blogg sen jag åkte förrän nu. Fick plötslig Astridkram-längtan! och längtan efter att sitta i soffan med dig och käka godis ;) Nu är det inte långt kvar till att du också åker iväg! Fan vad nice, inga mer smutsiga toaletter för din del :P Har allt gått bra med kontrakt-skrivande?

PUSS

Postat av: Astrid

Helena, jag saknar dig med. Nero saknar också dig!!

Allt har gått bra med kontraktet, de är godkänt av AFB och allt :) 4 jobb-dagar nu, Woho! Puss :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback