Fristad

2011-07-20 @ 18:13:58

1. Tänk er en plats där inga måsten (betala hyra, handla mat, betala räkningar på TV, internet, bilen etc., gå till jobbet/skolan) existerar.

2. Utöver det, ta bort allt det där man borde (gå ner i vikt, träna mer, tjäna mer pengar, spara pengar, skriva bra uppsatser, finnas tillgänglig alltid, prestera, städa, planera för sin framtida karriär, komma på vad man vill och hur man ska uppnå det, osv.)

3. Ersätt all den tiden du tidigare lagt på måsten och borden med tid du nu ägnar åt din största hobby, något du verkligen brinner för.

4. Lägg till saker som bidrar till din livskvalité, så som gemenskap, vänliga och fascinerande människor, underbar natur, fysisk aktivitet från tidig morgon till sen kväll, frihet att göra det du vill när du vill, skratt, god mat, rödvin, frisk luft så det räcker och blir över, så många kakor du bara vill, varma källor och nya platser.


Är det någon som undrar varför jag åker tillbaka till Island, igen och igen? När dagens stora frågor handlar mest om huruvida jag ska börja med att rida Blástakkur eller Vitli Rauður, och om jag efter kvällsmaten kommer orka gå ut och leka Útilegumannaleikinn eller om vi kan göra det imorgon istället, och om jag ska ta ett glas rödvin till eller inte.

Island är min fristad, där nuet är så påtagligt och härligt att jag varken vill eller kan undvika det. Där allt annat är så avlägset och obetydligt att det inte är värt att fundera över.




På lördag drar jag, och i Kaldakinn väntar ett 40-50 ridhästar. Life is good.

Kommentarer

Postat av: Maria

Låter underbart hörredu! :) Hälsa Island ifrån mig, Jag får la åka dit jag med igen nån gång, men den gången som semesterfirare ;)

Postat av: Astrid

Ja, det får du allt göra Maria :) Se dig lite mer omkring än vad vi lyckades göra förra gången!

Postat av: Helena

Wow vad fint skrivet! Blev verkligen sugen på att åka till Island hehe :P Om vi inte hörs innan, flyg försiktigt! PUSS

Postat av: Astrid

Tack Helena! Jag ska flyga så försiktigt jag bara kan. Lätt att du kommer och hälsa på mig på Island, kanske nästa sommar :)

Postat av: linn

Det var det bästa jag läst på länge gumman. Njut varje sekund av Island, du är värd den bästa resan i hela världen. Du kommer saknas i Lund vet du :)

Postat av: Astrid

Tack Linn! Synd att du inte lyckas klamma in en Islandsresa denna sommar, tror det hade varit precis vad du behövt!! :) Nasta ar följer du med, puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback