Bristfällig tillvaro.

2011-07-11 @ 20:59:19

Just nu är det brist på det mesta.

Brist på blogguppdateringar.
Brist på sömn.
Brist på kalorier = brist på energi (gör en sån där typisk snabbantning som ingen rekommenderar).
Brist på pengar.
Brist på gott humör.
Obrist på mens och mensvärk.

Men framför allt... BRIST PÅ MINA FANTASTISKA VÄNNER.

Fast jag har vetat om det hur länge som helst, blev jag ändå tagen på sängen (bokstavligen, klockan fyra i morse) när Helena kom in för att säga hej då. Just nu är hon i Abu Dhabi - snart halvvägs till slutdestinationen Melbourne. Efter att ha bott ihop i över ett år, känns sex månader som en oändligt lång tid att vara utan henne. Det är tyst, tomt och ensamt i lägenheten. Dessutom är Amanda i Skottland och Johanna i Amsterdam. Inte ens måndags-fotbollen kunde rycka upp mig ur min deppighet, vilket den annars brukar ha en förmåga att göra.

Det är nio jobbdagar kvar, elva dagar kvar totalt, innan det är dags för mig att ge mig av. Jag ska förhoppningsvis kunna överleva dessa resterande dagarna i min bristfälliga tillvaro.

Återkommer snart med ett mer upplyftande inlägg :)

Hur som helst, Helenas resa kan man följa på hennes blogg.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Ja trisst :( Men du glömmer nämna din vän som faktiskt är hemma! Tadaaa- Moi! På onsdag tycker jag att vi gör något riktigt mysigt på kvällen :)

Postat av: Astrid

Hade inte du varit hemma Jenny... då hade det verkligen varit illa!! Tur du finns :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback