Sista dagarna pa barnhemmet...

2011-12-27 @ 06:14:44

Om nagra dagar aterkommer jag med en langre reflektion over hela min tid pa barnhemmet. Just nu ar det kaotiskt i bland alla mina kanslor och tankar. Trots att jag bloggat regelbundet sedan jag kom kannar jag att jag kan inte ens borja att beratta for er hur min tid har har varit. Det har verkligen varit en omvalvande upplevelse och jag tror det kommer ta lang tid for mig att smalta det hela. Men jag maste organisera mina egna tankar innan jag forsoker sammanfatta mina tra manader....

Redan i fredags och lordags akte omkring tjugo barn hem. Jag har aldrig gratit sa manga ganger pa en julafton forut. Jag bavar infor torsdagen nar jag maste saga hej da till 25 till. Jag trodde nog att det skulle bli lite jobbigt att aka hem... men inte sa har. Tank att jag aldrig kommer se da har fina, sota, duktiga, roliga, snalla och harliga barnen igen. Och aldrig veta vad som hander med dem, hur de har det och vad som vantar dem i framtiden. 

Usch och fy. Nu ska jag ga hem och njuta av de sista tva dagarna med barnen. Och i eftermiddag ska jag och Lea bjuda Priya och Mrgret (de tva tjejerna som jobbar har) pa bio. Imorgon ska jag tvatta och packa och pa torsdag sticker vi ivag mot Goa for sol, bad och nyarsfirande. Den 2:a januari aker Lea tillbaka till barnhemmet medan jag stannar kvar i Goa (sjalv) till den 5:e. Da tar jag taget till Hospet?Hampi som ar nagon slags gammal helig stad med en massa cola tempel. Dar tankte jag turista i en dag och den 6:e pa kvallen tar jag bussen till Kundapura. Jag kommer fram pa morgonen den 7:e januari, da jag ska traffa min cooridnator fran FSL en sista gangt och prata lite. Den 8:e aker jag till Mangalor och moter upp Lea (som kommer med min stora resveska) for den sista stora krydd och -tygshoppingen. Jag sover pa ett hotell i Mangalore (tva avsked fran barnen blir alldeles for myacket, sa jag kan inte aka tillbaka hit och sova pa barnhemmet) och den 9:e flyger jag hemmat.

Dagarna gar och innan ni vet ordet av ar jag tillbaka igen, som om jag aldrig hade akt.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Så härligt att höra din röst idag. Det var helt klart en felrigning! Den 11 januari rider vi ut en sväng sedan vill jag höra allt om vad du har varit med om... Kram

Postat av: linn

Jag tror att jag förstår dig mer än du tror. Låt det kännas! Wow vilken erfarenhet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback