Vilodag i Kaldakinn

2011-08-05 @ 23:33:49

Idag tog vi ledigt fran hastarna för att vila oss, eller speciellt vila mig som inte ar van. Traningsvarken ar i alla fall borta för denna gang, och bara pa de har tre dagarna som vi har jobbat med hastarna kanner jag att det gar battre för var dag.

Pa förmiddagen tog jag en lang och mysig ridtur med Friða (ett litet undagtag fran hast-vilan), sedan slappade vi lite innan vi akt in till Selfoss för att ladda upp kylen och frysen. Har i Kaldakinn ater vi alltid narproducerat kött, namligen far eller hastkött fran garden. Till det ater vi sallad, potatis och en klick akta smör. Husmanskost nar den ar som bast! pa eftermiddagen kom min van Nella förbi pa kaffe. Vi hade mycket att uppdatering att avklara sa hon blev kvar ett par timmar. Innan middagen bestamde jag mig för att dra pa mig joggingskorna och ta en tur. man kan som sagt inte klaga pa varken vagarna, underlaget eller utsikten. Dessutom ar det precis lagom varmt för att jogga. Nu har jag precis kommit hem fran Laugaland som ar ett pyttelitet badhus med tva varma pooler och en lite kallare att simma och leka i.

En vilodag pa Island innehaller betydligt fler aktiviteter an hemma i Lund. Det fantastiska med att vara har, ar att jag har alltid tre ganger mer energi, trots att jag varje dag ar tio ganger mer fysiskt aktiv an hemma.

Jag fortsatter varje dag, och manga ganger om dagen att vara tacksam, glad och nöjd över att jag far vara pa den har harliga ön, bo hos den har fantastiska familjen, och vistas i natur med vykortsutsikt at alla hall, sa langt ögat nar. Nu ar nu, och jag önskar inget annat!


Kommentarer

Postat av: Amanda

Vad mysigt det lät! Jag kan inte fatta hur olika vardagar vi har just nu - tänk att det finns så många olika sätt att ha det härligt på :)

Postat av: Astrid

Amanda: Ja, det ar jattekonstigt! Jag fattar inte att du ar dar borta och ser en massa coola saker, jag tror att ni bara ar hemma i KG som vanligt :P

Skype snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback