Tillbaka till borjan...

2012-01-07 @ 06:09:59

04.39 imorse var jag tillbaka dar jag borjade. Jag klev av bussen i Kundapura, dar jag for 3 manader och 7 dagar sedan borjade hela det har aventyret. Tiden har gatt sa himla fort, samtidigt som det kanns som en evighet sedan jag kom hit.

Jag tog en rickshaw till fsl guesthouse dar jag sov ett par timmar pa golvet tillsammans med kackelackan och rattan innan jag gick till Hotel Sharon och at frukost (samma stalle som jag at min forsta indiska frukost pa). Jag hann traffa min coordinator Daya lite snabbt innan han skulle ivag pa utflykt med de nya forvantansfulla volontarerna som precis avklarat sin itroduktionsvecka och imorgon ska bege sig till sina respektive projekt.

Jag tanker ta ett sista varv runt den har lilla staden som nastan kanns som hemma innan jag satter mig pa bussen mot Mangalore. Imorgon kommer Lea dit med min resvaska och jag ska shoppa sa mycket som far plats i den.

Efter mina sol och bad dagar i Goa akte jag till Hampi. Jag traffade en tysk tjej pa tagstationen i Goa som jag sedan hade sallskap med hela torsdagen och fredagen. Igar hyrde vi cyklar och hade varldens harligaste sight-seeing dag. Hampi ar ett coolt stalle fullt av tempel. Det ar en gammalt hinduiskt kungadome och hela staden ar helig. Landskapet ar fantastiskt med konstiga stenformationer, en flod, risfalt och med en atmosfar som inte gar att forklara.
















Ett indiskt sjoodjur.



Indisk formiddagsfika med mitt Hampi-sallskap



Nu vet jag inte om jag bloggar mer innan jag kommer hem. Jo, sakert imorgon eller pa mandag om det blir tid over. :)

VI SES SNART!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback