Höst i Norberg

2011-09-29 @ 21:18:31



Jag gör mig redo för sol och värme!


Genom att frossa i kantareller och njuta av den vackra hösten hemma i Norberg.




Mamma och pappas fina torp



Hundarna Nero, Turbo och Mira



Det nya sovloftet på torpet



Trots att jag fortfarande är lite missnöjd över att ha lämnat mitt fantastiska hem på Island kan jag ju inte förneka att det är härligt att vara hemma i Norberg just de här dagarna när vädergudarna tycks vara på sitt allra bästa humör och färgerna i naturen är helt underbara.

Jag tror att jag i stort sett har Indienpackningen under kontroll och jag börjar bli riktigt pirrig. Det ska bli helt galet spännande att åka iväg på något sånt här. Jag kommer inte ta med min dator, men då jag blivit placerad på ett barnhem i (eller i närheten av) Mangalore som är en relativt stor stad, räknar jag med att på helgerna kunna ha tillgång till internetcaféen där jag kan uppdatera bloggen och kolla min mail.

Det är dags att öppna sina sinnen, utmana sig själv, sina fördomar och rädslor och uppleva en helt ny kultur och en annorlunda värld. Kulturchock och magsjuka - here I come!!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Fy vad gott med kantareller. Blev helt enormt sugen!

Vem är Turbo - passar dina föräldrar andra hundar också eller har de skaffat en till?

Hehe, det lät föresten som om du var ett litet föräldralöst barn som skulle "placeras på barnhem" :P

Hörs imorgon!

Postat av: Astrid

Amanda: Turbo är en hund som mamma och pappa passar bara. Haha, ojdå, ja men jag kommer nog känna mig som ett föräldralöst ensamt barn första dagarna så det är kanske passande :P Och ja, sjukt gott med kantareller!!

Postat av: Andrea

Åh vad mysigt på torpet! Höstiga fina bilder. Och jag vill också äta kantareller!

Postat av: Astrid

Andrea: Ja, supermysigt på torpet! Känns sjukt längesen vi var där och drack vin och grillade marsmellows! Miss you.

Postat av: Helena

Finaste Astrid, jag har tänkt på dig sen du åkte! Jag såg att din mamma skrev att du kommit fram bra! Skriv så snart du kan, är jättenyfiken! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback