Blasvader och fjallfard

2011-09-13 @ 00:35:25

Nu har det varit blasigt och kallt oavbrutet sedan i torsadags.

Vi har sysslar med diverse olika saker, byggt staket, smörjt sadlar och trans, förberett inför den stora fjallfarden, skott hastar, varit pa bondemarknad, atit goda middagar, ridit osv osv.

Det ar inte lang tid kvar för mig pa Island för denna gang, och inte manga dagar tills jag beger mig ivag pa nya aventyr. Om tre veckor befinner jag mig i Kundapura i Indien och ska pabörja mitt volontarprojekt. Jag har fatt mitt visum och jag har fatt information och upplysningar om var jag ska vara och vad jag ska göra. Jag öppnade mailet och stangde det lika fort igen för jag blev sa nervös. Sa smatt har jag vagat mig genom all info och jag tror det kommer bli otroligt spannande.

Det ar inga sma kontraster att resa fran 100% trygghet i min enkla och okomplicerade, om an nagot blasiga bonde-varld har pa Island, till ett varmt, överbefolkat Iniden och ett barnhem med 98 indiska barn pa 3 personal och dar engelskakunskapen ar minimal. Fran karnan av min comfort zone till flera kilometer utanför den pa bara en fatal dagar.


Om tre dagar kommer Lærke och sedan beger vi oss alltsa in i fjallvarlden dar omkring 4000 far ska samlas in. Det ar langa och tuffa dagar med mycket ridning och vandring som avslutas med middagar, öl, vin, sang och dans i fjallstugorna. Vadret lovar inte gott, prognosen för fredag och lördag ar vind och regn. Inget förutom ull-understall och lopapeysu duger i sadant vader. Stickigt och kliigt ska det va!

Önska mig lycka till och skicka mig varma tankar nu pa fredag-tordsdag, det kommer bli kallt, sa det kommer att behövas. :)

Kommentarer

Postat av: linn

Underbart att höra från dig hjärtat. Dina dagar på Island låter som en dröm, kan riktigt föreställa mig hur fantastiskt det är. Förstår om det är pirrigt nu inför din resa.. Precis som det ska vara :-)! Du finns med mig i tankarna var och varannan dag ska du veta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback