Hemmafrun i farten.

2011-05-26 @ 16:33:26

Igår lämnade jag in det sista arbetet för terminen. Dessutom packade jag ryggsäcken full med x-antal böcker som skulle tillbaka till biblioteket, eller som skulle säljas. Jag var bokstavligt talat flera kilo lättare när det var gjort. Det enda negativa var att rastlösheten slog till direkt, vad ska jag nu hitta på?

Dagen idag har ägnats åt storstädning och storhandling. Min kyl måste fått en smärre chock när jag kom hem med flera välfyllda kassar, den har ekat rätt bra de senaste veckorna. Jag slog även till på lite bakning inför fredagsmiddagen och lördagspicknicken. Annanaspaj och hallonpaj, mums!!




Nu när all kurslitteratur är återlämnad är det dags att hugga in på de böcker som legat och väntat!
Inspirerad av min kurs i positiv psykologi står följande böcker på läslistan:

- Vad optimister vet, och du kan lära dig. Nicolas Jaquemont
- Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? Nisse Simonson
- Lyckans verktyg. Sonja Lyubomirsky
- Verklig lycka, en grundbok i positiv psykologi. Martin Seligman

Utöver det en bok om Indien:
- Elefanten som började dansa. Av Per J Andersson och Håkan Elofsson.



Om det är någon av böckerna som visar sig vara extra läsvärd så återkommer jag med detta : )

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback