Sol och sommar!

2011-06-30 @ 21:55:17

Sommaren är kort och ofta lite regnigare och kallare än man önskar. Jag lyckades få det allra bästa semesterväder på min enda lediga vecka i Sverige. UNDERBART!! Det är lätt att man glömmer bort att de här varma, soliga, avslappnande dagarna är precis var man längtat efter sedan i september. Glöm inte bort att njuta av dem och ta vara på dem!!

Midsommar var idyllisk, mysigt och rolig. Vi var ett stort gäng som firade i en stuga vid en sjö i de småländska skogarna. Efter midsommar fortsatte jag stuglivet hos min syrra och hennes familj. Vi solade, badade, hängde i hängmattan och åt god mat. Nero fick stanna kvar och leva lantlivet medan jag återvände till Lund.




 

Idag däremot har varit den stora fixardagen. Jag har ringt och ordnat med fakturor inför höstens resa, skrivit den där brevet till brorsan, skrivit ut flygbiljetter, inhandlat ett mega reseapotek, vaccinerat mig, köpt största delen av de praktiska attiraljer jag behövder på min Iniden resa. Eftersom jag bara har sex dagar i Sverige mellan Island och Indien, och dessutom inte har tillgång till min lägenhet får jag dubbelpacka innan jag sticker. Det är fortfarande tre veckor kvar innan det är dags, men jag är redo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback