Jobbrapport!

2011-06-08 @ 19:44:41

Tro det eller ej, men det har faktiskt sin charm att gå upp klockan fem. På hundpromenaden möter man inte en människa. Fåglarna kvittrar och det känns lite härligt att ha hela världen för sig själv. Den andra fördelen med att börja jobba så tidigt är att man kommer hem tidigt medan solen fortfarande skiner och dagen är ung.

Får se om jag känner likadant imorgon när det ska spöregna när jag går min morgonpromenad och när jag cykar till jobbet.

Trots att jag börjat jobba har jag lite av den där sommarlovskänslan kvar. Jag kommer hem klockan tre, och har absolut ingenting jag måste göra. Idag tog jag med en filt och en bok (M. Seligman - Verklig lycka) ner till Höje ån, och låg där och slappade ett tag medan Nero badade. Igår hamnade jag på middag hos Amanda.

Jag har alltså ännu inga större klagomål att avlägga! Förutom att jag är rätt säker på att jag ärvt en dålig rygg av min söta mamma. Den känns redan rätt oroväckande, och då har jag bara avverkat två jobbdagar. Men jag kanske bara behöver vänja mig!

Kommentarer

Postat av: linn

Astrid baby! Hur mår du hjärtat? Har du fått en J Lopez-rumpa av alla "tömma-papperskorgar-knäböj" på jobbet? <3

Postat av: Astrid

Linn: Jag tänkte på dig i dag, saknar dig redan. Ingen J Lopez-rumpa ännu, skulle vara av fotbollen i så fall då. På jobbet kör jag mer oergonomiska ryggböj x-antal gånger per dag, då mitt knä inte är så samarbetsvilligt vad gäller knäböj :P Vi rings någon dag snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback