Att leva som man lär.

2011-06-20 @ 15:33:33

Jag förespråkar verkligen en livsstil där man försöker leva i nuet och ta vara på stunden. Jag vill gärna att varje dag ska vara värt någonting. Jag hatar att sova bort en hel dag, eller att titta på TV i fem timmar i sträck, för att alla de timmarna blir till ett stort ingenting. Jag ser gärna framåt mot det som ska komma, men jag har verkligen blivit bättre på att stanna kvar i "just nu" och leva för dagen. Om jag är nöjd med tillvaron så är den värd något, vad den än är jag sysslar med.

Men jag kan säga att jag totalt tappat greppet om mig själv.

Jag räknar varje dag och varja timme tills jag får sätta mig på planet hem till mitt älskade Island. Vårteminen är över och framför mig är några skitveckor av jobb fram till att jag ska ut på äventyr, från 23 juli till den 10 januari. Jag längtar nästan till väckarklockan ringer 05.00 då jag ska upp och jobba bara för att då har ännu en dag börjat och så är den snart förbi. Varje lunchrast drar jag till med ett tyst jubel över att halva jobbdagen har gått och jag är ett litet steg närmare resedagen. Skit i nuet och spola fram tiden 33 dagar!!

Det är inte alltid lätt att leva som man lär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback