Turistande och julforberedelser

2011-12-22 @ 07:55:47

Efter varan Get-Together i torsdags och fredags tog vi en nattbuss till Hassan for lite sightseeing. Utanfor Hassan ligger tva beromda tempel, Belur och Halebid.

Vi kom fram till Hassan 03.40 pa lordagsmorgon och efter manga om och men lyckades vi fa tag pa ett hotellrum dar vi kunde sova ett par timmar innan vi begav oss ut pa turistande. Jag bestamde mig snabbt for att Hassan inte var mitt favoritstalle i Indien, men Belur och Halebid gillade jag. I Belur tog vi en guidad tur och fick veta en massa om alla de olika stenfigurerna som pryder templen. I Halebid lag templet i en jattefin park dar vi efter vart turistande chillade ett par timmar i solen.

I Hassan var det mycket kallare an i Mangalore och trots att jag hade min kofta pa mig sa fros jag. Det var sakert inte mer an 15 grader pa natten c\och jag tog genast tillbaka alla tanker jag tankt om att jag langtar lite hem till kylan i Sverige.

Den har veckan forbereder vi infor julfirandet. Imorgon ska alla barn fa sina julklappar, eftersom manga av dem aker hem till sina familjer over skollovet 24 dec - 2 jan. Det innebar ocksa att jag redan pa lordag maste saga hejda till ungefar halften av barnen, buhuu!!

For de barn som stannar kvar blir det huvudsakliga julfirandet den 25:e, med evenemang i kyrkan och annat. Den 26:e har jag och Lea paxat som varan dag. Da har syster lovat vi far ha barnen hela dagen och vi ska hitta pa en massa skoj. Vi ska bjuda pa frukost, fika och middag i lite mer vasterlandsk stil. Vi ska plocka fram alla nya spel, bocker och leksaker och se till att det blir jattemycket lektid. Vi tanke ha en liten show (jag tankte gora ett Johnny Cash framtradande) och sjunga lite julsanger. Lea ska fa lana en gitarr av varan coordinator Daya, sa det kommer bli super. Vi ska ornda med en fiskedamm och sist men inte minst kommer det bli DISCO pa kvallen!

Jag tror det kommer bli en bra jul!

Nu kommer jag inte blogga mer innan julafton, sa GOD JUL MINA VANNER!! Tack till alla som bidragit till barnens julklappar.




P.S. Skabben ar inte utrotad. Jag kan inte bluda for det faktum langre. Men vad ska jag gora?! D.S

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback