Malningsprojekt och utflykt

2011-12-08 @ 06:51:16

Det ar helt galet! Nu har jag fatt in 7870 kr!! I sverige hade det kanske inte varit sa mycket om det ar fordelat pa 47 barn, men i Indien kanns det som en hel formogenhet. I Indiska Rupee ar det nu omkring 50 000. For 50 000 rupee kan man fa ungefar lika mycket som man far for 50 000 kr i sverige. Tank er!!

I tisdags bjod jag och Lea alla barn och alla systrar pa en heldagsutflylkt. Systrarna hade hjalpt oss att arrangera allt saklart och de lagade aven lunch till alla. Vi hyrde en buss som forst tog oss till en fin kyrka i Mangalore, sedan till en stor park dar barnen kunde springa omkring, sedan till ett zoo, till ett annat konvent dar de fick glass av systrarna dar och sist till en jattestor lekplats. Vi fikade mest hela dagen, kakor, bullar, kex, godis, frukt, festis och glass. Bara bussresan hade varit nog for att gora barnens dag, de var sa himla glada! Alla systrarna var ocksa helt exhalterade och hela dagen var det en harlig atmosfar. Inga hemlaxor som skulle goras, inga boner, ingen stadning, inga klader att tvatta. Alla systrarna och aven Priyja lekte med barnen pa ett satt jag inte sett forut och det var pa det hela en varligt lyckad dag. For hela dagen, for 55 personer, inklusive en privatbuss, intraden for alla, en hel massa matsack och varsin lask betalade vi totalt omkring 750 kr. 






Jag och Lea har som jag sa i forra inlagget borjat pa ett nytt projekt. Vi gor en total make over pa barnens study hall. Vi malar och malar och malar. Fort maste vi mala om vaggarna, for de ar sjukt fula, sedan tanker vi mala fina bilder pa vaggarna. Vi har redan kommit en lang bit pa vag, men jag lagger upp bilder sedan nar det ar klart.

Vi har aven beslagtagit ett gammalt fult skap och malat om det i glada farger, skrivit "Childrens Game Cupboard" pa det och stallt in en massa leksaker dar. Skapet kan ni se pa bilden under inlagget "Indiskt brollop", men jag ska lagga upp en bild pa det nar det ar nymalat och fint ocksa!

I gar var vi pa megashopping i Mangalore. Vi overfyllde en kundvagn med spel och bocker. Vissa av sakerna tankte vi plocka fram i helgen och de andra tankte vi spara till julafton. Idag har jag kopt 47 nya tanborstar och 47 tandkramstuber och nu ska jag ga ivag och leta reda pa 35 par skor (och gissa storlekar). Pa lordag ska vi leta efter skolvaskor och pa mandag ska vi pa kladshopping tillsammans med Syster.

Nu maste jag hem och mala!!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Vad fin du är i din indiska utstyrsel!

Postat av: linn

Finaste handlingen på länge.

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback