Ett stort tack!

2011-12-27 @ 06:01:29


Nu ar insamlingen avslutad. Precis som min tid har pa barnhemmet. Pa torsdag lamnar jag barnen for lite sol och bad I Goa innan jag beger mig hem mot kylan I Sverige.

Totalt fick jag in 13 300 kr, vilket ar helt otroligt och langt over vad jag hade hoppats pa. Jag vill ge alla er som bidrog ett stort tack. Det har betytt mycket for mig att sa manga har visat sitt stod. Och det kanns viktigt for mig att ni ska veta vart era pengar tog vagen.


Lite mer an halften av pengarna har gatt direkt till att kopa saker till barnen. I julklapp fick varje barn varsitt kit innehallande en handduk, en tandborst och tandkramstub, en kam, en body scrub, 10 sakerhetsnalar (sakerhetsnalar har verkligen fatt en annan innebord for mig sedan jag kom hit) och ett ridblock. Vi har aven framkallat foton sa att varje barn fick ett julkort med eb gruppbild och ett singelfoto.

Vi har kopt skor till alla barn som behovde det, vilket blev omkring 45 par i slutandan. Vi kopte skolvaskor till alla som  behovde och det var omkring 35 stycken.  V har kopt nya klader till alla barn i arskurs 1-4, ca 30 barn. Till de aldra barnen I arskurs 5-7, som redan har klader som ar okej, kopte vi istallet varsin schampo –och balsamnsflaska (tjejerna) och showergel (killarna). Schampo ar varldens lyxvara har och gissa om tjejerna blev glada!


  • Till de barn som varken behovde nya skor ller en ny vaska kopte vi nagot litet extra, en pysselbok eller liknande, for att deras julklappar inte skulle se sa futtiga ut i jamforelse med de andras.
    Forutom julklapparna har vi anvant pengar pa:
    - Ett helt apotek
    - Ett helt bibliotek
    - En massa spel och leksaker
    - Bra att ha saker, sa som saxar, limm, tejp, nal och trad,   
            pennor, nagelklippare och uppladdningsbara lampor (for alla 
            stromavbrott)..
    - En heldagsutflykt med alla barn och alla systrar till ett zoo,
            dar vi hyrde en buss och hade en massa fika och matsack
            med oss.
    - Frukt till barnen
    - Ett heldagsprogram pa annandagjul med en massa mat,
            bland annat fruktsallad, joghurt, musli, pannkakor, nutella,   
            potatis (istallet for ris, hehe), gronsaker och agg. Med
            godispasar till fiskedamm och till ett DISCO med lask, chips,
            popcorn och godis.
    - Ommalning av barnens Study Hall, farg, penslar och annat.


De resterande pengarna, vilket ar omkring 6000 kr har jag donerat till barnhemmet for renovering av barnens toaletter. Forhoppningsvis kommer renoveringen att ske inom en snar framtid och Sister Idolin har lovat att mitt namn ska finnas graverat inne pa pa toaletterna och att hon ska skicka bilder nar det ar klart.

Jag skrev ett eget litet donationsbrev dar hon fick skriva pa att hon mottagit pengarna och att de ska anvandas enbart i detta syfte. I donationsbrevet skrev jag aven en lista med namnen pa alla er som donerat pengar. Och I den kristna anda som rader har har ni nu alla fatt Sister Idolines valsignelser och lyckoonskningar.

Jag tycker att man kan kalla det val spenderade pengar och jag hoppas att ni haller med mig. Sa aterigen, tusen tack!

 Jag onskar er alla ett gott nytt ar!

Glada Halsningar fran Indien, De mercede Orphanage

Astrid




































Kommentarer

Postat av: Andrea

Åh barnen i nya kläderna var ju hur söta som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback