Kontrasterna!

2011-04-26 @ 22:31:46



En härlig påskhelg har fått sitt slut. 68 mil x 2, från Lund till Malung och tillbaka igen.
PANG! och man är tillbaka i verkligheten igen med projekt hit och hemtentor dit.
Första dagen efter påsklovet tillbringade jag på Skandinaviska Institutet i Malmö, tillsammans med nervösa och spända blivande Indien-resenärer och Sheila från Chennai som berättade om olika projekt och om Do´s and Dont´s i Indien.

Kulturkrocken mellan vårt avslappade påskfirande på en öde fäbodvall och all information om 7 millioners städer,  sociala koder, klädsel-regler och kastsystem var total! 

Nu är ansökan inlämnad till FSL India och jag räknar med att ha en bokad flygbiljett inom en månad. Jag förväntar mig en upplevelse utöver det vanliga och hoppas på att det kommer ge mig många lärdomar om både mig själv och andra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback